Pytania i odpowiedzi

Zagadnienia ogólne

Co to jest OpelConnect?

OpelConnect to gama usług wspierających bezpieczną jazdę i ułatwiających kierowcy łączność ze światem. Nowoczesne technologie i powiązane z nimi usługi wprowadzają nowy poziom bezpieczeństwa i wsparcia podczas podróży. OpelConnect zapewnia pomoc w razie nieprzewidzianych zdarzeń, komfort podróżowania oraz wsparcie w trasie w postaci m.in. aktualnych danych o utrudnieniach w ruchu drogowym.

Jakie usługi udostępnia OpelConnect?

Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej w ramach Opel Assistance są już dostępne. Rozszerzony pakiet usług obejmujący m.in. nawigację online, informacje o statusie pojazdu czy funkcje zdalne będzie dostępny wkrótce. Rodzaj i zakres usług mogą różnić się w zależności od kraju i modelu pojazdu. Kraje objęte tymi usługami wymienione są w Warunkach Użytkowania poszczególnych usług na stronie connect.opel.pl 

Dla których modeli OpelConnect jest dostępny?

Od maja 2019 roku urządzenie umożliwiające korzystanie z usług OpelConnect jest oferowane dla Grandlanda X, Crosslanda X, Nowego Combo, Nowego Vivaro i Zafiry Life. Dostępne będzie również dla kolejnych nowych modeli marki Opel.

Czy wszystkie usługi dostępne są dla każdego modelu?

Rodzaj i zakres usług mogą różnić się w zależności od rynku i modelu. Szczegółowe informacje o gamie usług dostępnych dla Twojego Opla uzyskasz po założeniu konta i zalogowaniu się do sklepu OpelConnect oraz wpisaniu numeru VIN swojego Opla.

Czy mogę zamówić urządzenie umożliwiające korzystanie z usług OpelConnect do aktualnie używanego samochodu?

Systemu OpelConnect nie można zamontować w używanych modelach. Jest on montowany wyłącznie fabrycznie w nowych samochodach. 

Rejestracja i użytkowanie

Jak zacząć korzystać z usług OpelConnect?

Decydując się na zakup auta z systemem OpelConnect, należy pamiętać o rejestracji i aktywacji usług. Po wstępnej rejestracji konta OpelConnect przeprowadzonej przez Dealera, otrzymasz od Opla e-mail z linkiem aktywacyjnym. Dokończ proces rejestracji klikając na przesłany link i postępując zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Możesz również samodzielnie zarejestrować się i aktywować konto na portalu myOpel lub w aplikacji myOpel lub bezpośrednio w sklepie OpelConnect

Czy korzystanie z usług OpelConnect wymaga rejestracji?

Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej są aktywne automatycznie w momencie odbioru nowego samochodu. Usługi nawigacji online wymagają rejestracji. Należy również przeczytać i zaakceptować regulamin użytkowania. 

Jak mogę wejść na swoje konto?

Po założeniu konta, masz do niego dostęp przez portal i aplikację myOpel oraz przez sklep OpelConnect.

Zmienił się mój adres e-mail. W jaki sposób mogę go zmienić na moim koncie OpelConnect?

Adres e-mail można zmienić w aplikacji i na portalu myOpel oraz w sklepie OpelConnect. Zaloguj się wykorzystując dotychczasowy adres e-mail oraz aktualne hasło, przejdź do zakładki „Moje konto” (piktogram osoby w prawym górnym rogu) i zmień odpowiednie dane. Nowy adres e-mail zostanie zaktualizowany automatycznie dla każdej platformy. 

Sklep OpelConnect

Co to jest sklep OpelConnect?

Jest to dedykowana witryna udostępniająca usługi online. Znajdziesz tam informacje o ofercie, w tym ceny usług, oraz uzyskasz możliwość zarządzania wszystkimi aspektami związanymi z usługami online, w tym zakupem, rejestracją i aktywacją. Dostęp do sklepu jest możliwy bezpośrednio z dedykowanej witryny oraz za pomocą aplikacji lub portalu myOpel. 

Jak mogę aktywować usługi?

Aby aktywować usługi przejdź na witrynę sklep OpelConnect i zaloguj się. Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz je założyć w sklepie lub na www.myopel.pl. Dokładną instrukcję postępowania podczas zakupu i aktywacji usług znajdziesz tutaj

Czy każdą usługę muszę aktywować w sklepie OpelConnect?

Wszystkie usługi wymagają aktywacji w sklepie OpelConnect, za wyjątkiem połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej. Te dwie usługi są aktywne domyślnie już przy odbiorze nowego samochodu. 
Wywołanie połączenia alarmowego powoduje przesłanie ustandaryzowanego pakietu informacji o pojeździe do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach. Wezwanie pomocy drogowej następuje poprzez ręczne naciśnięcie przycisku, a zatem skorzystanie z tej usługi należy do Twojej decyzji. W tym przypadku masz możliwość określenia ustawień prywatności i zdecydowania, jakie dane zostaną przekazane w przypadku nawiązania połączenia. 

Jak mogę zrezygnować z usługi?

Jeśli chcesz anulować usługę, skontaktuj się z centrum obsługi klienta. Dane kontaktowe znajdują się na końcu tej sekcji pytań i odpowiedzi. Doradca odnotuje Twoją prośbę i zajmie się jej realizacją. Pamiętaj, że w przypadku zakupu płatnej usługi, Twoja karta kredytowa zostanie obciążona w ciągu 14 dni od zakupu. W tym terminie centrum obsługi klienta może anulować zakup. Po 14 dniach zwrot pieniędzy jest już niemożliwy do zrealizowania. Pamiętaj, że usunięcie pojazdu z Twojego profilu nie skutkuje anulowaniem usługi.

Czy mogę przypisać więcej niż jeden samochód do mojego konta w sklepie OpelConnect?

Tak, możesz dodać maksymalnie 10 pojazdów. Przejdź do zakładki „Moje konto” i w dedykowanej rubryce wpisz numer(y) VIN. Nowy samochód zostanie automatycznie przypisany do Twojego konta.

W jaki sposób mogę usunąć moje konto w sklepie OpelConnect?

Aby zmienić lub usunąć dane ze swojego konta OpelConnect, zaloguj się wpisując ostatnio używane adres e-mail i hasło. W zakładce „Moje konto” (piktogram osoby w prawym górnym rogu) zmieniasz lub usuwasz dane. Aby trwale usunąć swoje konto, skontaktuj się z nami wysyłając wiadomość e-mail na adres: privacyrights@opel.com. Usunięcie konta w sklepie OpelConnect oznacza również trwałe usunięcie konta w aplikacji i na portalu myOpel. 

Planuję sprzedać samochód. Co muszę zrobić w kwestii usług OpelConnect?

Jeśli w samochodzie była aktywowana usługa Informacje o statusie pojazdu, zadzwoń do centrum obsługi klienta i anuluj usługę. W przypadku wszystkich innych usług wystarczy usunąć pojazd z konta. Zapoznaj się również z Warunkami Użytkowania danej usługi.

Koszty

Jak mogę wyposażyć samochód w urządzenie umożliwiające obsługę usług OpelConnect?

Usługi OpelConnect są dostępne zazwyczaj jako wyposażenie dodatkowe dla fabrycznie nowych modeli. Decydując się na zakup Opla z napędem elektrycznym lub wybranych modeli spalinowych z fabryczną nawigacją, otrzymujesz OpelConnect jako wyposażenie standardowe.

Czy usługi OpelConnect są płatne?

Usługi OpelConnect udostępniane są na okres 10 lat. W gamie znajdują się usługi bezpłatne i dodatkowo płatne. Do usług bezpłatnych należą m.in. połączenie alarmowe, wezwanie pomocy drogowej w ramach Opel Assistance, informacje o statusie pojazdu, usługi zdalne, zarządzanie przejazdami. Nawigacja online jest udostępniana bezpłatnie na okres 3 lat. Do usług dodatkowo płatnych należą m.in. powiadomienia o strefach niebezpiecznych (usługa niedostępna w Niemczech i Szwajcarii ze względów prawnych).

Jak mogę wykupić usługi OpelConnect?

Zaloguj się do sklepu OpelConnect używając swojego imienia i nazwiska oraz ustawionego hasła. Dodaj samochód do swojego profilu wpisując numer VIN (jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej). Zestaw usług dostępnych dla Twojego pojazdu wyświetli się. Wybierz te usługi, które chcesz aktywować lub wykupić. Aby zakupić usługę, niezbędne jest podanie numeru karty kredytowej. Po dokonaniu płatności wybrana usługa zostanie dodana do Twojego profilu.

Poufność danych

Komu przekazywane są moje dane osobowe ujawnione na potrzeby OpelConnect?

Lista podmiotów, którym OpelConnect udostępnia Twoje dane, znajduje się w polityce prywatności.

Czy system śledzi lokalizację mojego pojazdu?

Lokalizacja Twojego pojazdu jest niezbędna dla poprawnego świadczenia usług. W ustawieniach prywatności możesz ukryć lokalizację pojazdu lub zablokować przesyłanie danych (nie dotyczy połączenia alarmowego). W każdej chwili możesz zmienić zdanie i ponownie udostępnić swoją lokalizację. Możliwość ukrycia lokalizacji nie dotyczy usługi połączenia alarmowego.

Jakie dane są gromadzone?

Imię i nazwisko, adres oraz hasło są niezbędne na potrzeby rejestracji. Numer VIN pojazdu podajesz, aby umożliwić aktywację usług. Podczas rejestracji wstępnej przeprowadzanej przez Dealera, udostępniasz również swój adres i numer telefonu.

Czy mogę zdecydować, które dane są gromadzone?

Imię i nazwisko, adres e-mail, hasło oraz numer VIN pojazdu to dane wymagane do utworzenia konta i aktywowania usług online. Poprawne działanie usług połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej w ramach Opel Assistance nie wymaga utworzenia konta. Są one aktywne na skutek akceptacji regulaminu użytkowania podczas zakupu nowego Opla.

W jaki sposób mogę zmienić ustawienia prywatności?

W samochodzie niewyposażonym w system nawigacji, wystarczy jednocześnie nacisnąć i przytrzymać przez sekundę czerwony i czarny przycisk na konsoli dachowej. W większości pojazdów wyposażonych w system nawigacji, ustawienia prywatności zmienisz w menu ustawień. Tutaj przeczytasz, jak to zrobić: https://connect.opel.pl/sites/ov/files/2020-02/OV-Connect_QG-ActivationInCar_PL_Ed1909_Rev01-final-PL.pdf Wyjątkiem są Crossland X i Grandland X z silnikami benzynowymi i nieaktywowaną nawigacją online. W tych dwóch modelach należy jednocześnie nacisnąć przycisk czarny i czerwony, znajdujące się na konsoli dachowej. 

Połączenie alarmowe

W jakiej sytuacji połączenie alarmowe wywoływane jest automatycznie?

W przypadku zderzenia połączenie alarmowe jest wywoływane automatycznie na skutek aktywacji poduszek powietrznych lub napinaczy pasów bezpieczeństwa. Zaistnienie jednego z tych zdarzeń powoduje automatyczne nawiązanie połączenia głosowego z lokalnym punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach, działającym przez całą dobę w ramach numeru alarmowego 112.

Czy mogę ręcznie nawiązać połączenie alarmowe?

Wywołanie połączenia alarmowego jest możliwe przez dłuższe naciśnięcie czerwonego przycisku SOS, znajdującego się w konsoli dachowej. Umożliwia to uczestnikom i świadkom zdarzenia na drodze przekazanie operatorowi lokalnego punktu przyjmowania zgłoszeń precyzyjniejszych, bardziej szczegółowych informacji o zdarzeniu, co może przełożyć się na efektywniejszą pomoc potrzebującym.

Z kim nawiązywane jest połączenie alarmowe?

Połączenie alarmowe zawsze przekierowywane jest do najbliższego, lokalnego punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach, działającego w ramach numeru alarmowego 112. Dyspozytor kontaktuje się z odpowiednimi służbami ratunkowymi i w razie potrzeby wysyła je na miejsce zdarzenia.

Jakie dane przekazywane są podczas połączenia alarmowego?

Ustandaryzowany zestaw informacji, ściśle określony przez Europejski Komitet Normalizacyjny, przekazywany jest do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach i obejmuje: dokładną lokalizację pojazdu, tryb wywołania połączenia (ręczny czy automatyczny), numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), rodzaj pojazdu, rodzaj paliwa, znacznik czasowy oraz kierunek jazdy. To informacje szczególnie istotne podczas zdarzenia na drodze szybkiego ruchu z trwale rozdzielonymi pasami ruchu lub na autostradzie. 

W jakim celu dane zostaną wykorzystane?

Odpowiednie służby ratunkowe lub pomoc drogowa otrzymują te dane możliwie najszybciej, aby zapewnić niezbędną pomoc i wsparcie. 

W jakiego rodzaju nagłych sytuacjach mogę skorzystać z usługi połączenia alarmowego?

Z usługi połączenia alarmowego można skorzystać w zasadzie w każdej sytuacji zagrożenia życia na drodze. Niezależnie od tego, czy jesteś uczestnikiem czy świadkiem zdarzenia drogowego, wystarczy przez dłużej niż 2 sekundy naciskać czerwony przycisk SOS, aby połączyć się z punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach, funkcjonującym w ramach numeru alarmowego 112, i uzyskać odpowiednie wsparcie.

Co zrobić, kiedy niechcący wcisnę czerwony przycisk SOS?

Czasami to się zdarza. Nie martw się. Naciśnij przycisk ponownie, aby przerwać wybieranie połączenia lub poczekaj na połączenie z punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach i wyjaśnij dyspozytorowi swoją pomyłkę. 

Co w sytuacji, gdy nie będę w stanie porozumieć się z dyspozytorem punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach lub dyspozytor mnie nie zrozumie?

Dyspozytor odezwie się w języku lokalnym. Wywołanie połączenia alarmowego powoduje przesłanie ustandaryzowanego zestawu informacji o pojeździe, w tym jego lokalizację, do punktu przyjmowania zgłoszeń o wypadkach. Na tej podstawie, dyspozytor może zdecydować o skierowaniu odpowiednich służb ratunkowych, jeśli nie może porozumieć się z żadnym z pasażerów. W sytuacji, gdy dyspozytor nie rozumie Twojego ojczystego języka, spróbuj porozumieć się po angielsku.

Czy usługa połączenia alarmowego działa w każdych warunkach?

Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej korzystają z sieci bezprzewodowych oraz systemów lokalizacji satelitarnej. W wybranych obszarach ograniczonego działania sieci lub całkowitego braku zasięgu, usługi mogą być niedostępne.

Czy muszę sparować urządzenie mobilne z systemem multimedialnym lub kupić dodatkową kartę SIM, aby usługa połączenia alarmowego była aktywna?

Nie, nie ma potrzeby parowania urządzenia mobilnego ani zakupienia dodatkowej karty SIM. Taka karta jest już na wyposażeniu samochodu.

Czy usługa połączenia alarmowego działa w samochodzie z wyłączonym zapłonem?

Połączenie alarmowe można nawiązać ręcznie naciskając czerwony przycisk SOS, zaś czarnym przyciskiem skorzystać z usługi wezwania pomocy drogowej. Oba przyciski są aktywne również przy wyłączonym zapłonie w samochodzie.

Połączenie alarmowe aktywuje się również automatycznie w skutek aktywacji poduszek powietrznych lub napinaczy pasów. W tym przypadku silnik samochodu musi pracować tuż przed zdarzeniem.
 

Czy mogę skorzystać z przycisku SOS w innych sytuacjach niż zagrożenie życia?

Nie, z usługi połączenia alarmowego należy korzystać wyłącznie w sytuacjach nagłych zagrażających życiu i wymagających wsparcia służb ratunkowych. Wykorzystanie usługi w innym celu zostanie uznane za niewłaściwe użytkowanie lub nadużycie i będzie karane.

Wezwanie pomocy drogowej w ramach Opel Assistance

Jak działa usługa wezwania pomocy drogowej?

Naciskając czarny przycisk przez minimum 2 sekundy, połączysz się z centrum obsługi w kraju pierwszej rejestracji pojazdu. Jeżeli zdarzenie wymagające wezwania pomocy drogowej ma miejsce poza krajem rejestracji, wówczas centrum obsługi w kraju rejestracji zorganizuje wsparcie we współpracy z lokalnym dostawcą usług pomocy drogowej.

Jakie dane przekazywane są podczas wezwania pomocy drogowej?

Ustandaryzowany zestaw informacji, ściśle określony przez Europejski Komitet Normalizacyjny, przekazywany jest centrum obsługi i obejmuje: dokładną lokalizację pojazdu, numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), rodzaj pojazdu, rodzaj paliwa, znacznik czasowy oraz kierunek jazdy. To informacje szczególnie istotne podczas zdarzenia na drodze szybkiego ruchu z trwale rozdzielonymi pasami ruchu lub na autostradzie. Informacje przekazywane są służbom pomocniczym.

Czy mogę zdecydować, które informacje będą przekazywane podczas wezwania pomocy drogowej?

Masz możliwość określenia ustawień prywatności w swoim samochodzie. W zależności od rodzaju systemu multimedialnego, możesz wyłączyć geolokalizację swojego pojazdu lub dezaktywować pełen zestaw danych wysyłanych do centrum obsługi wezwania pomocy drogowej.

W jakich sytuacjach mogę nacisnąć czarny przycisk?

Z usługi wezwania pomocy drogowej możesz skorzystać w przypadku awarii samochodu spowodowanej usterką mechaniczną lub usterką urządzeń elektrycznych oraz na skutek zderzenia, braku zasilania czy utraty kluczyków.

Czy mogę skorzystać z czarnego przycisku, gdy potrzebuję rady lub informacji?

Nie, czarny przycisk służy tylko do wezwania pomocy drogowej.

Czy usługa wezwania pomocy drogowej działa w każdych warunkach?

Usługi połączenia alarmowego i wezwania pomocy drogowej korzystają z sieci bezprzewodowych oraz systemów lokalizacji satelitarnej. W wybranych obszarach ograniczonego działania sieci lub całkowitego braku zasięgu, usługi mogą być niedostępne.

Czy muszę sparować urządzenie mobilne z systemem multimedialnym lub kupić dodatkową kartę SIM, aby usługa wezwania pomocy drogowej była aktywna?

Nie, nie ma potrzeby parowania urządzenia mobilnego ani zakupienia dodatkowej karty SIM. Taka karta jest już na wyposażeniu samochodu.

Czy zostanę obciążony kosztami pomocy drogowej?

Jeśli samochód jest objęty ubezpieczeniem Opel Assistance, wówczas dyspozytor wyśle niezbędną pomoc na miejsce zdarzenia bez dodatkowych kosztów. Szczegółowa lista usług dostępnych w ramach Opel Assistance znajduje się książce serwisowej pojazdu. Jeśli samochód nie jest objęty ubezpieczeniem Opel Assistance, dostawca usług pomocy drogowej może obciążyć Cię kosztami świadczonych usług. Połączenie z centrum obsługi jest bezpłatne.

Aplikacja myOpel

Na jakie urządzenia mobilne dostępna jest aplikacja myOpel?

Aplikacja współpracuje z urządzeniami z systemem operacyjnym Android i iOS.

W jaki sposób mogę pobrać i zainstalować aplikację myOpel?

Aplikację należy pobrać ze sklepu Google Play lub Apple App Store.

Jakie informacje o moim samochodzie są dostępne w aplikacji myOpel?

Po zainstalowaniu aplikacji myOpel na urządzeniu mobilnym i sparowaniu go przez łącze Bluetooth z pojazdem, masz dostęp do danych o przebiegu, poziomie paliwa w baku oraz informacji o średnim zużyciu paliwa. Otrzymasz również powiadomienie o kolejnym przeglądzie auta oraz wykrytej usterce.

Jakie informacje o moich podróżach dostępne są w aplikacji?

Aplikacja udostępnia znaczniki czasowe początku i końca podróży oraz czasu jej trwania, przejechaną odległość, średnią prędkość, średnie zużycie paliwa, ostatnią lokalizację pojazdu, geolokalizację początkowego miejsca podróży i miejsca docelowego. Aplikacja wyświetla również trasę do zaparkowanego pojazdu oraz udostępnia usługę prowadzenia po ostatnim kilometrze trasy.

Informacje o statusie pojazdu

Jakie są zalety korzystania z usługi dostarczającej informacje o statusie pojazdu?

Funkcja monitoruje kluczowe systemy pojazdu. 
Kluczowe dane przekazywane są do aplikacji myOpel. Po aktywacji usługi w sklepie OpelConnect, zestaw podstawowych danych diagnostycznych, w postaci raportu, przesyłany jest do preferowanego Dealera. W ten sposób problematyczna usterka może zostać wykryta, zanim przerodzi się w bardziej złożoną. Jeżeli przebieg pojazdu zbliża się do wartości oznaczającej konieczność przeprowadzenia przeglądu, odpowiednie powiadomienie w aplikacji myOpel jest również generowane. 

Wartość przebiegu oraz dostępnego poziomu paliwa wyświetla się niepoprawnie. Dlaczego?

Dane przekazywane są automatycznie do aplikacji w smartfonie, który fizycznie znajduje się w samochodzie. W przypadku gdy współużytkujesz pojazd z innym kierowcą, najświeższe dane zawsze wyświetlane są w aplikacji na smartfonie kierowcy, który jako ostatni korzystał z pojazdu.

Dlaczego nie otrzymałem informacji w aplikacji lub na portalu myOpel ani od preferowanego Dealera o powiadomieniu przekazywanym przez mój samochód?

Aby skutecznie otrzymywać powiadomienia, upewnij się, że:

  • usługa otrzymywania „Informacji o statusie pojazdu” została poprawnie aktywowana,
  • preferowany Dealer został przez Ciebie oznaczony na profilu myOpel,
  • tryb prywatności jest wyłączony w Twoim samochodzie, umożliwiając przesyłanie danych,
  • auto jedzie przynajmniej 5 minut (tyle potrzeba do transmisji sygnału) z wyświetlonym alertem.

Uwaga: nie każde powiadomienie jest kwalifikowane do przesłania do Dealera.
 

Czy każdy Dealer ma wgląd w powiadomienia przekazywane przez mój samochód?

Nie, powiadomienia otrzymuje wyłącznie preferowany Dealer oznaczony przez Ciebie w sekcji „Mój Dealer” na profilu myOpel. Jeśli preferowany Dealer nie został przez Ciebie wybrany, powiadomienia przekazywane są do tego Dealera, który przeprowadził transakcję sprzedaży Twojego nowego Opla.

Jak mogę sprawdzić czy problematyczne zagadnienie zostało rozwiązane, a powiadomienie jest już nieaktualne?

Alert zniknie z wyświetlacza na desce rozdzielczej, a powiadomienie − z aplikacji i portalu myOpel oraz ze strony Twojego preferowanego Dealera, po skutecznym rozwiązaniu problematycznej sytuacji, której dotyczyło powiadomienie.

Czy muszę założyć profil myOpel, aby korzystać z usługi otrzymywania informacji o statusie pojazdu?

Tak, aktywne konto OpelConnect jest w tym celu niezbędne. Konto OpelConnect możesz również obsługiwać za pomocą dwóch platform: aplikacji myOpel oraz portalu myOpel, korzystając z tych samych danych logowania. 
Aplikacja i portal myOpel udostępniają dodatkowe funkcje w ramach usługi Informacje o statusie pojazdu:
- wybierając preferowanego Dealera w sekcji „Mój Dealer” na profilu myOpel, zgadzasz się na przesyłanie powiadomień o statusie technicznym pojazdu do Dealera i kontakt w celu ustalenia odpowiednich działań zaradczych.
 

Dlaczego w sklepie OpelConnect muszę podać numer telefonu, aby otrzymywać informacje o statusie pojazdu?

Numer telefonu umożliwia preferowanemu Dealerowi kontakt z Tobą w przypadku otrzymania powiadomienia o usterce.

Nawigacja online z Komunikatami

Jakie funkcje obejmuje usługa Nawigacja online z Komunikatami?

Nawigacja online z Komunikatami obejmuje informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym, ceny paliw, informacje o parkingach, wyszukiwanie ciekawych miejsc, komunikaty o strefach niebezpiecznych i prognozę pogody. Dla pojazdów elektrycznych usługa wyszukiwania ciekawych miejsc uwzględnia również wyszukiwanie stacji ładowania. Zakres usług może różnić się w zależności od kraju.

Jak długo mogę korzystać z nawigacji online?

Usługi dostępne są bezpłatnie przez pierwsze trzy lata. Po tym terminie możesz przedłużyć korzystanie z nawigacji online wykupując abonament w sklepie OpelConnect. Usługi wymagają dostępu do bezprzewodowej sieci komórkowej i systemów lokalizacji satelitarnej (GPS). Poprawne działanie niektórych usług może być ograniczone lub niemożliwe w regionach o ograniczonym zasięgu sieci komórkowych lub na terenach będących poza ich zasięgiem. Zakres usług może różnić się w zależności od modelu pojazdu. Na poprawne działanie usług mogą mieć wpływ sytuacje będące poza nasza kontrolą. Podejmując decyzję o rezygnacji z korzystania z usług lub o sprzedaży lub utylizacji pojazdu, użytkownik jest zobowiązany powiadomić nas o tym fakcie.

Jak mogę zaktualizować mapy dla systemów Multimedia Navi w Crosslandzie X i Grandlandzie X oraz Multimedia Navi Pro w Combo, Vivaro, Zafirze Life i Nowej Corsie?

Aktualizacje można pobrać na portalu myOpel lub uzyskać je u Dealera. Uwaga: aktualizacje map dla Crosslanda X, Grandlanda X i Combo są zawarte w cenie pojazdu i dostępne 4 razy w roku. Dealer może pobrać opłatę za instalację. 

Jakie są zalety korzystania z usługi udostępniającej informacje online o utrudnieniach w ruchu?

Usługa dostarcza na bieżąco szczegółowe informacje o czasie trwania i przyczynach zatorów na drogach, opóźnieniach i przewidywanej godzinie dotarcia do celu podróży oraz proponuje alternatywne trasy. To dane są szczególnie przydatne podczas długich podróży. Dokładność danych wynika z informacji udostępnianych przez ponad 500 mln urządzeń podłączonych do sieci komórkowej i ponad 5 bilionów pomiarów wykonywanych codziennie. Kierowca otrzymuje powiadomienia o zdarzeniach zagrażających bezpieczeństwu. Na mapie wyświetlane są informacje o zdarzeniach po tej stronie drogi, po której porusza się pojazd. 
Pasek po prawej stronie ekranu wyświetla precyzyjnie i czytelnie informacje o wszystkich zdarzeniach na trasie, opóźnieniach i szacunkowych czas dojazdu do celu podróży. 

Co oznaczają poszczególne kolory tras? Jakie dane wyświetlane są na mapie, poza informacjami o utrudnieniach w ruchu?

Kolory: od żółtego do ciemnoczerwonego, oznaczają stopień natężenia ruchu. Im ciemniejszy kolor, tym większy zator na drodze. Dodatkowe informacje, takie jak zamknięte odcinki dróg czy roboty drogowe, mogą również pojawiać się na mapie.

Dla jakiego typu dróg dostępne są informacje online o utrudnieniach w ruchu?

Dostawca udostępnia płynnie i dynamicznie dane o szerokiej sieci dróg. Na mapie wyświetlane są informacje o zdarzeniach po tej stronie drogi, po której porusza się pojazd.

Jak często aktualizowane są informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym?

Mniej więcej co 2 minuty.

Czy informacje o utrudnieniach w ruchu są automatycznie podawane dla mojej trasy?

Informacje o utrudnieniach w ruchu są uwzględnianie w obliczaniu trasy i czasu dojazdu do celu podróży. Zmianę trasy kierowca musi zaakceptować.

Czy obliczając trasę system nawigacji uwzględnia warunki pogodowe?

Nie, prognoza pogody nie jest brana pod uwagę przy obliczaniu trasy ani czasu dotarcia do celu podróży. 

Jakie dane dostarcza funkcja prognozy pogody?

Usługa podaje informacje o aktualnych warunkach pogodowych na wybranej trasie, w punkcie docelowym podróży lub w wybranych lokalizacjach. W zależności od zakresu powiększenia mapy, informacje te widoczne są w formie dedykowanych ikon. Dla wybranych miast możliwe jest uzyskanie 5-dniowej prognozy pogody.

Jakie są zalety korzystania z usługi udostępniającej informacje o parkingach?

Informacje o dostępnych wolnych miejscach parkingowych w strefach płatnych na ulicach czy na parkingach wielopoziomowych podawane są na bieżąco. Takie informacje jak ceny, godziny otwarcia, metody płatności i obowiązujące ograniczenia pozwalają kierowcy odnaleźć odpowiednie miejsce parkingowe po trasie lub w miejscu docelowym. Dokładamy wszelkich starań, aby podawane informacje były aktualne, jednak w publikacji mogą nastąpić opóźnienia z przyczyn pozostających poza naszą kontrolą.

Jak często informacje o parkingach są aktualizowane?

Co 2 minuty.

W jaki sposób system nawigacji doprowadzi mnie do wolnego miejsca parkingowego?

Wystarczy ustawić wybrany parking jako miejsce docelowe podróży. Informacje dostępne są tylko dla parkingów zgłoszonych do dedykowanego systemu raportowania.

Jakie informacje podaje usługa cen paliw?

Usługa udostępnia aktualne ceny paliw, ułatwiając Ci podjęcie decyzji, z której z okolicznych stacji paliw skorzystać. Ceny wyświetlają się wyłącznie przy piktogramach stacji paliw uzupełniających dane w dedykowanym systemie raportowania [X].

Jak często aktualizowane są ceny paliw?

Średnio co 2 minuty.

Czy mogę uzyskać informacje o cenach każdego rodzaju paliwa?

Stacje udostępniają ceny tych paliw, które oferują w sprzedaży. W ustawieniach systemu możesz wybrać rodzaj paliwa, którego cena ma się wyświetlać na mapie.

Dotyczy modeli elektrycznych: Jakie informacje wyświetlają się przy stacjach ładowania?

Na nawigacji pojazdu elektrycznego wyświetlają się lokalizację najbliższych stacji ładowania zespołu akumulatorów, zamiast stacji paliw. Ponadto mogą być dostępne takie dane jak adres, liczba punktów ładowania czy numer telefonu. Aby je odczytać, należy dotkną ikonki stacji wyświetlanej na mapie. Dane aktualizowane są co dwie minuty.

W jaki sposób system nawigacji doprowadzi mnie do wybranej stacji paliw lub stacji ładowania?

Wystarczy ustawić wybraną stację paliw jako miejsce docelowe podróży.

Na czym polega usługa wyszukiwania online ciekawych miejsc (POI)?

Usługa ułatwia szybkie wyszukanie ciekawego miejsca, bazując na aktualnych danych dostępnych w sieci. Ciekawe miejsce możesz również odnaleźć po kategorii lub nazwie i oznaczyć je jako punkt docelowy podróży.

Jakie informacje udostępnia usługa wyszukiwania online ciekawych miejsc (POI)?

Usługa oferuje najnowsze i użyteczne dane o wybranych miejscach: numer telefonu, adres, godziny otwarcia czy krótki opis (jeśli został udostępniony). Masz też możliwość zapisania ciekawego miejsca w kontaktach.

Jakie są zalety korzystania z usługi powiadomień o strefach niebezpiecznych?

Usługa udostępnia informacje o zgłoszonych na trasie strefach niebezpiecznych i lokalizacji radarów w krajach, w których jest to zgodne z lokalnym przepisami prawa. 

Czy usługa powiadomień o strefach niebezpiecznych jest dostępna we wszystkich krajach Europy?

Usługa działa w większości krajów Europy. Wyjątkiem są m.in. Niemcy i Szwajcaria, w których usługa jest niedostępna ze względów prawnych. W przypadku, gdy usługa jest niedostępna w danym kraju ze względów prawnych, nie jesteśmy odpowiedzialni za jej brak.

Jakie informacje udostępniane są w powiadomieniach o strefach niebezpiecznych?

Powiadomienia zawierają informację o lokalizacji fotoradarów oraz o strefach, w których spowolnienie prędkości jazdy jest wymagane. Usługa jest uzależniona od dedykowanej subskrypcji i kraju rejestracji pojazdu. Ze względów prawnych w wybranych krajach usługa jest niedostępna. 

Chcę zgłosić strefę niebezpieczną lub fotoradar, które nie zostały oznaczone na mapie. Jak to zrobić?

Wystarczy nacisnąć przycisk funkcji komend głosowych. 

e-Funkcje zdalne

Jakiego rodzaju usługi obejmują e-Funkcje zdalne?

Poziom naładowania akumulatorów oraz szacunkowy pozostały zasięg w km do przejechania to informacje, które możesz sprawdzić zdalnie za pomocą aplikacji myOpel. Możesz również odczytać prędkość ładowania oraz szacunkowy czas ładowania akumulatorów do pełnej mocy. Funkcja umożliwia też natychmiastowe lub odroczone uruchomienie ładowania akumulatorów. Zdalne sterowanie klimatyzacją pozwala z wyprzedzeniem ogrzać lub schłodzić wnętrze pojazdu. Możliwe jest również zaprogramowanie określonego czasu aktywacji chłodzenia lub ogrzewania.
 

Ładowanie akumulatorów uruchamia się z chwilą podłączenia samochodu do gniazdka/stacji ładowania. W jaki sposób mogę ten proces powstrzymać i odroczyć go na późniejszy termin?

Zarządzanie ładowaniem akumulatorów ułatwia aplikacja myOpel. Wystarczy wybrać tryb odroczonego ładowania i zaprogramować określony czas. Wówczas ładowanie rozpoczyna się i kończy o czasie zaprogramowanym przez użytkownika. 

Czy mogę zdalnie wyłączyć ładowanie akumulatorów korzystając z e-Funkcji zdalnych?

Tak, funkcja umożliwia zdalne włączenie i wyłączenie ładowania akumulatorów. Uruchomienie trybu odroczonego również zatrzymuje ładowanie akumulatorów w danej chwili, a ładowanie rozpoczyna się w czasie zaprogramowanym przez użytkownika. 

Czy aplikacja myOpel powiadomi mnie o pełnym naładowaniu akumulatorów lub o sytuacji, gdy ładowanie zostanie niezamierzenie przerwane?

Tak, otrzymasz powiadomienie o naładowaniu akumulatorów do poziomu 100%. Możesz również tę wartość ustawić w aplikacji myOpel na 80%, aby skrócić czas ładowania. Powiadomienie otrzymasz również w przypadku niezamierzonej przerwy w ładowaniu spowodowanej na przykład tymczasowym brakiem zasilania lub odpięciem kabla.

Korzystam z tańszej nocnej taryfy poboru energii. W jaki sposób mogę ustawić ładowanie akumulatorów na dogodny czas, aby zmniejszyć koszty?

W aplikacji myOpel wybierz tryb odroczony ładowania i ustaw preferowany czas. 

Czy korzystając z e-Funkcji zdalnych mogę ustawić wybraną temperaturę wnętrza?

Funkcja umożliwia zdalne uruchomienie stopniowego ogrzewania lub chłodzenia wnętrza pojazdu, dostosowując temperaturę do aury na zewnątrz. 

Jak długo trwa chłodzenie lub ogrzewanie wnętrza pojazdu za pośrednictwem e-Funkcji zdalnych?

Czas jest uzależniony od temperatury wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. W przypadku skorzystania z funkcji programowania, chłodzenie lub ogrzewanie wnętrza samochodu aktywuje się na 45 minut przed ustawionym czasem i trwa kolejne 10 minut po zaprogramowanym terminie. Funkcja wyłącza się automatycznie.

Czy użytkowanie e-Funkcji zdalnych wpływa na wartość zasięgu mojego pojazdu?

Ogrzewanie i schładzanie wnętrza samochodu pochłania niemało energii. Jednak korzystanie z funkcji umożliwiającej osiągnięcie odpowiedniej aury wnętrza, gdy samochód stoi i akumulatory są naładowane wpływa na poprawę wartości zasięgu. Z funkcji tej możesz korzystać za pomocą aplikacji myOpel. 

Czy użytkowanie klimatyzacji i innych pokładowych udogodnień wpływa na wartość zasięgu pojazdu?

Klimatyzacja, system multimedialny, oświetlenie, wycieraczki, podgrzewanie foteli to udogodnienia pochłaniające niemało energii, a to może mieć wpływ na zmniejszenie zasięgu pojazdu. Zamiast włączać klimatyzację na maksimum dopiero po wejściu do samochodu, aby jak najszybciej ogrzać lub schłodzić wnętrze, warto zdalnie ustawić pożądaną temperaturę odpowiednio wcześniej, kiedy samochód stoi. Funkcja sprawdza się w szczególności podczas ładowania akumulatora, umożliwiając stopniowe dostosowanie temperatury wnętrza.

W jakich warunkach mam dostęp do samochodu za pomocą aplikacji myOpel?

Samochód musi znajdować się na terenie objętym mocnym zasięgiem sieci komórkowej. Zaprogramowane ustawienia są zapisane w pamięci systemu multimedialnego samochodu, a ich uruchomienie nie jest zależne od zasięgu.

Czy mogę korzystać z e-Funkcji zdalnych z poziomu kilku smartfonów?

Tak, pod warunkiem, że korzystasz z tego samego konta i powtarzasz procedurę aktywacji parując smartfon i kluczyk z pojazdem za pomocą łącza Bluetooth. Dodatkowo, użytkownik urządzenia sparowanego z pojazdem jako pierwsze, musi wyrazić zgodę na korzystanie z innego urządzenia. 

KONTAKT

Prosimy o kierowanie wszelkich uwag i zapytań zgodnie z poniższymi danymi teleadresowymi. Postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej. Dziękujemy.

Telefon : 0048 225830092

customer.care.pl@opel.com

Poniedziałek - Piątek : 08:00 - 17:00

Jak mogę śledzić moją historię serwisową w MyOpel?

MyOpel oferuje wirtualną książeczkę serwisową, która pomoże Ci przestrzegać zalecanych dla Twojego pojazdu przeglądów, dzięki informacjom takim jak:

aktualny przebieg,

średni roczny przebieg oraz sposób użytkowania: w celach osobistych lub służbowych.

Aby to zrobić, należy zaktualizować przebieg swojego pojazdu (chyba że jest on połączony przez bluetooth, dzięki czemu przebieg będzie aktualizowany automatycznie), możesz również samodzielnie dodać brakujące przeglądy.

Ponadto, jeśli zasubskrybujesz usługę Cyfrowej książeczki serwisowej, dostępna będzie automatyczna aktualizacja informacji o przeglądach wykonanych przez Twój serwis. Bezpłatnie!

Aby subskrybować usługę, musisz potwierdzić własność pojazdu:

·        W przypadku nabycia pojazdu w ostatnim czasie, usługa zostanie Ci zaproponowana automatycznie: w najbliższych dniach powinien dotrzeć do Ciebie email z zaproszeniem do subskrypcji

Jeśli już posiadasz pojazd i chcesz zasubskrybować usługę, po prostu umów się na wizytę w Autoryzowanym Serwisie, gdzie po potwierdzeniu własności pojazdu będzie można aktywować usługę.

W obu przypadkach otrzymasz email z instrukcją i linkiem do subskrypcji. Nie zapomnij aktywować Cyfrowej książeczki serwisowej klikając w link.

Masz pytanie lub problem związany z korzystaniem z usługi? Skontaktuj się z naszym Centrum Obsługi Klienta.